BMW brengt uitsluitend wielen en banden op de markt die hun kwaliteit hebben bewezen en alle testen hebben doorstaan. Dat geldt zeker voor de BMW X3 velgen. Gedurende de gehele productieperiode worden regelmatig willekeurige kwaliteitstesten en controles uitgevoerd.

Superieur en onderscheidend

Voor sommigen zijn auto’s meer dan alleen een vervoermiddel. Ze zijn ook een grote hobby. Veel mensen vinden het leuk om klassieke auto’s te verzamelen, autoshows bij te wonen en deel te nemen aan verschillende racesporten. Bij BMW zijn kwaliteit en stijl op een magnifieke wijze gecombineerd en zijn prestatie en uiterlijk op hun best. Al sinds het begin van de 20e eeuw startte dit merk met de productie van superieure auto’s in Duitsland. Na de Tweede Wereldoorlog zijn ze consequent gegroeid en hebben ze de uniciteit en luxe die hun klanten wensen verbeterd. Een van de belangrijkste factoren die hen van anderen onderscheidt zijn hun op maat gemaakte BMW X3 velgen.

Duurzame en esthetische velgen

De lichtmetalen BMW X3 velgen bieden zowel duurzaamheid als een esthetisch uiterlijk. Er zijn verschillende manieren om dit type velgen te maken. De smeedmethode is een meerstappenproces dat zowel magnesium als aluminiumlegeringen aan elkaar bindt. Ze zijn doorgaans veel sterker, maar kosten daardoor vaak ook iets meer. De andere methoden zijn gieten onder hoge en lage druk, evenals gieten onder zwaartekracht. Elk heeft een uniek proces om het gesmolten magnesium in een mal te gieten en verschillende soorten druk uit te oefenen om het wiel te maken.

Op maat gemaakt

De belangrijkste fabrikant voor de lichtmetalen BMW X3 velgen is Beyern Wheels. Ze hebben een serie op maat gemaakte velgen exclusief voor BMW. Ze hebben niet alleen specifieke ontwerpen voor de X3, maar ook voor de X5, Z3 en Z4 en de 3, 5, 6 en 7 series. Ze bieden wielen in verschillende stijlen en afwerkingen met het kenmerkende BMW-logo in het midden. Veel BMW-eigenaren waarderen het feit dat de BMW X3 velgen kunnen worden gebruikt met de standaardbouten van de dealer en dat ze niet de traditionele afstelling nodig hebben die typisch bij nieuwe wielen hoort.